Monday, April 19, 2010

orang tua..



ok...first of all..
waaarrggghhh..knape umi ngan ayah aku da ade fesbuk???
macam mane aku nk mrepek2 nanti..
da xboleh la nk emo2!!
mintak2..blog ni xkan terbongkar la...
kalo x...
(X_x).......................................pupus la derrrr!!!!

bismillahirrahmanirrahim
salam semua...
semoga sihat dan ceria selalu..
jangan emo2 ye..
hohoho~



tajuk post ari ni...orang tua...
td, pegi pasar malam...jalan2 sambil beli makan malam..
sambil2 jalan tu..cuci2 mate tgok makanan2 yg dijual..
ikotkan perut yg tengah lapar, mmg sume aku nk beli..
tp,
tgok duit dalam poket...
in your dream la jawabnye..

sepanjang berjalan kaki melepasi gerai2 yg ade kt situ..
aku perasan...satu gerai ni..
dua orang yg bekerja,,sepasang suami isteri aku pasti...
sudah agak berumur..
mereka menjual minuman je kalau xsilap aku..
laici kang, coconut shake..
just 2 jenis air ni jer,,
aku tgok muka mereka...
aku xdpat nk gmbrkan di sini...ape yg pasti aku sebak melihat mereka berdua..
terbongkok-bongkok mengangkat tong air
dgn kudrat tua mereka..
melayan pelanggan2 yg datang..
ya Allah,,saat itu..aku teringat kat ayah ngan umi aku..
ahhh...sedih sgt tgok pak cik ngan mak cik tu..
terfikir plak diorang xde anak2 ke?
hmm...
aku agak sensitif kalo tgok org2 tua ni..
especially makcik2 cleaner ngan pakcik2 tukang kebun...
nk je bantu diorang buat keje..
tp, mane boleh..nnti ape diorang pikir...
ahh..tah la...
aku sedapkan hati aku..dah memang kerja mereka..
rezeki mereka bekerja dgn cara ni..



kasih seorang ayah....siyes!!! SEBAK GILE TGOK GMBAR NI

ape2 pun..aku bertekad dalam diri aku..
aku xakan biarkan kedua orang tua aku bersusah payah bila aku dah berjaya nnti..
insyaAllah..
akan ku bahagiakan mereka semampu yang boleh...

"ya Allah..ampunilah dosa ku...dosa kedua ibu bapa ku...dan sayangilah mereka, sepertimana mereka menyayangi diriku ini"

AMIIIN~


No comments: