Sunday, April 20, 2014

Stay out of my life, please..


Bismillahirahmanirrahim..

"My body moves, goes where I will. But though I try, my heart stays still. It never moves......"


Memang hati ini milik mutlak Allah s.w.t. Kenapa tidaknya? Dia yang mencipta kita. Dia berhak ke atas kita sepenuhnya. Kan? Itulah yang aku cubakan katakan kepada diri aku sendiri sekarang ni. Dia yang berhak ke atas segala-galanya. Berhak ke atas hati aku dan dia. Aku belajar redha dengan keputusan. Aku belajar redha dengan ketentuan. Aku belajar menerima. Aku cuba menjauh. Ya, aku sedang mencuba.

Walau bagaimana hebat pun rasa suka aku pada seseorang, tapi bilamana Allah tidak menitipkan setitik rasa pun ke dalam hati dia, tidak akan jadi semuanya.

Walau segigih mana pun aku tunggu rasa itu datang ke dalam hati dia, tapi bilamana Allah kata, tidak! Maka tidak akan terjadi lah.

Walau setinggi mana pun harapan aku untuk bersama orang yang aku suka, tapi bilamana Allah s.w.t tidak mengizinkan, maka ia tidak akan berlaku..

Semuanya dengan kekuasaan Dia.

Dengan rendah hati,
Aku menerima ujian perasaan ini..
Aku belajar menerima,
Aku belajar redha,
Aku tidak mungkin marah,
apatah lagi berdendam.

Tenanglah dirimu dalam kehidupanmu
Biar tenang aku dalam kehidupanku

Please stay out of my life as you regarded that, the best for me.


Muahahaha.. Yelahhh,,,aku yang taip ni. Kbai.

Sunday, March 23, 2014

Run away!


Bismillahirrahmanirrahim..

I think that I should start a move. Angkat kaki, lari.
There's nothing worth fighting for anymore.
Everything seems like all my faults.
Hahaha..
I never thought that it would end like this.
Like hell you know.
After all that I've done, this is what I have in return.
A stupid accusation.
Backstabbing people! Backstabbing!
My heart has broken into pieces bro.

I have promised myself long time ago that I would never post something like this in my blog. But today, I broke it. I have no where else to shout out my disappointments. After all bro..After all.. I don't know how you look at me as a friend. Yeah, I know you have bunches of friends. Losing me is not matter to you. At all.  I know. But please, I have a heart. A heart bro. Do you want me to explain to you what is a heart?? You have yours too and you should know that how hurt it is when someone you love accuses you to do something you never did. I am so disappointed.

Forgive me for all my wrongdoings for you and I have forgiven you long time ago. Don't forget that Allah is the most forgiving.

I am hurt. The accusation really hurts me. Really.

epadzz : : i should listen to my mother long time ago and now i regret that what she said has became true.


Sunday, March 16, 2014

Skeleton in your closet???? Lariiiiiiiiiiiiiii.....


Bismillahirrahmanirrahim

"Everyone has a skeleton in their closet"

Haaaa...cuba korang pergi buka almari korang masing-masing mesti ada punya skeleton hanging dalam almari korang...

Jangan terkejut kalau buka almari ada mamat skeleton berdiri macam ni nak flirt korang..ahaha
I bet all people have skeletons in their closets and that is okay for me. I will never judge I promise myself. We are not perfect we have to accept that.  Allah swt pun tak suruh hambaNya pergi cerita semua dosa-dosa dia yang lampau kat orang lain kan.  Yang Allah suruh adalah bertaubat dan mohon ampun dari Dia.  However, the worst thing about human being is we have a tendency of having passion of judging other people especially when the particular person has experienced his/her terrible/disgusting past.

What do we get actually by judging other people? I write this article to slap my face and punch my nose bleed. I am a human being, also. I am not excluded to sometimes fall in the sins of judging people and I know that was bad and sinful. To Allah I seek forgiveness. Astaghfirullahal'azim. Everyone will have probability to have their faith shaking sometimes. During that time, when they have crossed the line (disobey Allah swt commands) we shall say that they have committed sins. As muslims we should know that Allah is the most forgiving. Repent is the answer for all the wrongdoings we have done. 

Repent.

Repent.

Allah swt asks us to repent.

Please, keep your skeleton in your closet. You don;t have to introduce that thing to other people. Let it be your secret forever. And please never ask someone to introduce his/her skeleton to you. You don't have the right to see the skeleton and for your information you already got yours. 

Have respect. Walaupun dia pernah berdosa satu masa dahulu, kita mana tahu masa sekarang dia. Mungkin dialah hamba yang paling dicintai Allah sekarang. Janganlah menghukum. Hiduplah dalam kasih sayang. Sebarkanlah kasih sayang sesama kita. Jangan ada benci membenci. Tak penat ke benci orang? Letih tahu hidup benci orang. Sangat buang tenaga. Biarlah orang buat kita, kita jangan buat orang. Kita tahu sakit bila orang menyakiti kita. Kalau kita benar-benar hamba Allah yang baik, kita takkan pernah pun buat saudara Islam kita rasa sakit macam yang kita pernah rasa. Takpe. Allah tahu perasaan kita. Tidak perlulah kita nak balas dendam atau buat benda sama yang orang buat kat kita. Boleh?

Aku tulis sebab aku pernah rasa sakit hati tu. Sakit bila dimain-mainkan. Sakit bila dikecewakan. Sakit bila teringat balik orang buat aku sakit. Manusia tak terlepas dari buat salah. Bila aku pegang betul-betul kata-kata tu dengan sendiri hati aku sembuh. Kita berkawan kerana Allah kan. Kawan kita tu manusia, sayang. Dia pun tak terlepas dari salah dan silap. Kita yang Allah kurniakan akal ni sepatutnya boleh berfikir dan terima kelemahan setiap orang. Barulah harmoni hidup ini. Belajarlah memaafkan dan dengan sendiri kita akan meraih ketenangan. Bukan setakat kita, orang yang buat salah pun rasa aman. Tidak sukakah kita menggembirakan hati orang?? Aku suka.

Panjang sangat dah ni. I'd better stop here. See you on the next post.... :)

left: eehhh ko tau tak ticer kan garang lah
right: ticer dgr la weh ko ckp dia garang..huhu (wat muka slumber)

::epadzZainal:: tkde sebb khusus untuk mencintai dan dicintai. :)









Wednesday, March 5, 2014

Hamba yang berdosa


Bismillahirrahmanirrahim

Penat sungguh menanggung dosa.
Terasa seluruh beban memberat di kepala.
Penat sungguh rasa berdosa.
Hati tidak keruan gelisah membesar di jiwa

Namun begitu kenapa masih kau lakukan juga??
Maafkan hamba Yang Allah..
Kerana hamba insan lemah sering tertewas di hamba nafsu.

Allah Ya Rahim..
Kasihanilah hamba.

Allah Ya Ghaffar
Ampunilah dosa-dosa hamba

Allah Allah Allah
Hamba insan kotor dibaluti noda dan dosa

: : epadzZainal: :

T_____________T




Monday, March 3, 2014

Manusia.


Bismillahirrahmanirrahim

Kita ini manusia. Manusia manalah yang ada sempurna. Manusia punya lemahnya. Manusia punya takutnya. Manusia punya risaunya. Manusia punya sedihnya.

Kita manusia kecil lagi lemah.
Terkadang diuji kita rebah.
Terkadang diuji kita resah.
Terkadang diuji kita marah
Namun jangan sekali kita mengalah.

Selagi boleh sabar, engkau sabarlah.
Selagi boleh diam, engkau diamlah
Selagi boleh tahan, engkau tahanlah.....

 Duhai hati, bertabahlah!

: :epadzZainal: :

ikutkan hati yang lemah ni lame da aku give ngan budak2 ni..disebabkan amanah itu terlalu berat maka digagahkan juga menelan segalanya. semoga Allah redha.