Saturday, June 19, 2010

adik saya

"ni adik saya.."

bismillahirrahmanirrahim..
hari ni entry pasal adik2 saya...
tinggalkan kejap pasal kucing2 jiran saya yg xtau bahasa tu..
saya???
sopannya...

ok2...hari ni mood ok dr sblumnye,,
ade sekelumit rase gumbira rentetan dr peristiwa malam td..
but still rase konpius + blurr + dan sedikit sedih..
tp..bahagia tu masih bersisa..huhu
peristiwa ape entah...
*teeett...sape insan2 terpilih akan dpt tau ni...
mstilah bestfriend saya...kan bestfriend saya....?
haha..saya da nmpak die tersengih tu....kejap ag msti die tnye saya punye ni...keh3
baik kau tnye kalau kau nk tau wahai bestfriend...



dah..tinggalkan perisiwa sweet sour itu..
sekarang pasal adik saya..
alhmdulillah saya dikurniakan 4 orang adik di bawah saya..
3 perempuan dan selebihnya (berapa ek)
haha...satu org lagi tu lelaki la of cos..
xnak cite semua hari ni...yg terpilih jer...





jatuh kepada
~an nur sufia





adik bongsu saya..baru darjah 5
kenapa die ni terpilih? em, ank bongsu jer mesti terpilih..
x aci btol...kalau adik2 saya bace ni...
xpe..diorang xbace punye...
adik saya yg bongsu ni saya panggil die adik, kadang2 pia...
kalau time2 nk marah kt die sy paggil supioh,,,haha
die ni ade sikit2 mewarisi muka + bakat2 yg ada pada saya..
muka agak sama, rmbut agak same,
tu x penting..yang penting...
dia tau most of lagu coldplay macam saya..
malah lagu yg saya xtau pun die tau..
saya salute ah kt adik saya...
lg...die cepat belajar..die pandai..
dan bnyak cakap...cakap macam orang tua je
tp, kalo die mngamuk atau marah
die akan menjerit...dan tu saya sangat benci..
bajet bongsu bleh la nk buat macam tuh...
grrr....haahaha...saya paling xsuke bile die gaduh ngan adik laki saya..
bising....
dan saya adalah antara yg suka buat dia marah..
contohnya tarik rmbut die tuh..ki3





huhu..
xde angin xde ribut, tulis pasal adik pulak...
kenapa ye...?
aceli..td before saya guna pc ni saya berebut ngn die...
die suh saya guna lptop saya sbb die nk guna pc ni..nk main game
saya pun marah la die, suh pergi smyg mghrib..
dia marah saya..die cakap..
~sibuk ah mu ni...balik2 umah msti serabut...cpt2 lah g balik mktb
baru tenang idup aku...








weeekkkkk...=P
saya xkisah.."aku kan kakak..."
haha


then..tiba2 rase nk tulis pasal budak nih..ki3


ok lah..


lapar2...nk g makan....


tata~





"Rasulullah s.a.w. bersabda, paling dekat kedudukannya dgn ku pada hari kiamat kelak ialah orang yang baik ahklknya...dan sebaik-baik kamu adalah orang yg paling baik terhadap keluarganya..."






p/s: rumah saya dah sunyi...2 orang adik saya daah balik hostel..next week saya pulak..pas ni sibuk la adik bongsu saya ni kol sume kakak dan abang dia tanya bile nk balik..haha

No comments: