Saturday, August 28, 2010

PMS la weyh


ye...selamat hari raya lagi 12 hari ye...hehe
semalam baru je update blog..hari update plak..
tibe2 rase terpanggil nk update hari ni...
=.=
PMS punye pasal ke?
hak3

ok2...back to da point..
what is PMS
ataupun
apa itu PMS
hehe...

PreMenstrual Syndrom/Sindrom Prahaid
saya rase sume dah tau kan..kalo xtau sila mintak mak atau
ayah korang register korang masuk tingkatan1 balik...
hehe...


dan


sedikit nasihat kepada kawan2 perempuan saya

1) PMS bukan satu alasan untuk kamu marah2 orang xtentu pasal
ye, tau la...tanda2 PMS ni cpt terasa, mood x stabil..
tp, cuba la kawal sikit marah korang tu..
jangan disbbkan PMS suke2 hati je korang nk mengamuk..
kesian la sikit kt member2 korang..hehe...

2) bg kawan2 yg ter'kene' tempias org2 PMS ni harap sabar+paham2
je lah...jangan la korang pun nk same naik dgn diorang..
diorang pun x minta nk jd gitu..huhu

3) bg sape2 yg agak teruk PMS nye tuh..lebih baik korang duk diam2
je kat bilik..tido ke...bace majalah ke..dgr lagu..
xpayah keluar2 la kalau korang rase mood korang x stabil...
dan kpd member yg mane member diorang ngah suffer PMS nih,
jgn la pulak sebok2
nk ggu diorang time2 macam tuh..
same2 diam ok...hihihi

4) untuk pakwe2 yang mana awek diorang ngah PMS tuh..
sila banyakkan membaca pasal ni ye..faham la sikit masalah
awek korang yg ngah PMS tu...kalo x, sia2 jerk diorang kapel ngan korang..

entri ni saya tujukan khas kpd kawan2 dan diri saya sendiri...
saya nak mintak maaf kt kawan saya yg saya dah marah2 dua tige hari lepas tu..
haha

you will leave me alone if you know whats good for you


dan untuk mardhiyah maidin..
PMS jahat...PMS jahat...PMS jahat..
hehe..jgm marah aku...marah PMS...
hehe

~sekian~

No comments: