Friday, June 10, 2011

kenduri dan parking


well, helllllllllllllll.....ooooo...

seperti yang semua sedia maklum, kalo dah masuk musim cuti sekolah..ramai jer orang wat kenduri kahwin...naik bengkak perut nak pergi makan kenduri 2 3 4 buah rumah dalam satu hari...haaa...pasal ni aku tak nak cakap banyak lah..sebab dah ramai blogger cakap pasal nih...naik ketuat  mate aku bace...heh heh heh...

ada satu part yang aku tak suka pasal kenduri kendara orang kahwin ni selain makanan nya sume same...ayam goreng busuk...daging gulai manis...putus selera..lepas makan balik umah pun masih melekat bau kat tangan...adoiii...kenapalah...tapi, mengenangkan rezki tak baik dibazirkan, aku makan jugak...tak baik tau...!

hah..yang aku paling mencik bila g kenduri yalah bila tengok kete parking suke ati atok nenek kebayan diorang jer...macam tanah sekangkang kera tuh dorang yang punya...tau lah ko naik kete bmw...parking la tepi2 sikit...sesuka ginjal die jer parking tengah jalan...orang nak lalu ngan keta sempit lah..ape tak de pemikiran ke eh sume orang naik kete besar nih...dah tau kereta besar, baru, mahal lak tu, makan ruang lagi..pandai2 lah parking jangan nyusahkan orang..kang kalo tercalar sikit mula lah bising...haptuii!!
kita ni nak pergi kenduri...rumah orang...lagi skali...RUMAH ORANG...bukan RUMAH KORANG...sume yang pergi tu kebanyakan bawa kereta masing-masing...jadi dah bila masing-masing dah bawak kereta masing-masing secara otomatik aku takyah cakap pun mesti suma buleh pikir...mstilah kereta jadi banyak...jangan lah pentingkan diri sendiri...parking la tepi2 sikit...hadoii...

aku tak nak cakap banyak ah...aku tulis sini pun orang yang naik keta honda parking tengah2 jalan tadi bukan bace pun...




epadzz : : ........................!



2 comments:

Unknown said...

okeh aku tak beli kete honda..

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

aduit.bekeng mu ye pah.HAHA! lex lu. next time b4 dowang parking kete dowang, kau awal2 parking keta kau kat tengah2 jalan nuh..keh keh keh!