Sunday, August 7, 2011

si pemandu Hillux..puiiii

betul lah kata orang-orang tua..." orang apabila sudah berada di atas, jarang melihat akan orang yang berada di bawah".  seolah-olah mereka lupa hakikatnya mereka pernah berada di bawah pada suatu masa ketika dahulu.

sama lah juga halnya dengan si pemandu Hillux...puiii....tidak dinafikan Toyota Hillux ini direkacipta dengan reka bentuk yang tampak garang di mata...ye ke?  Besar, tinggi, tough, buncit, gendut sesuailah jika ingin dipadankan dengan kebanyakan pemandunya....

kebiasaannya, di mata aku, Hillux seringkali dilihat oleh aku dipandu oleh orang LELAKI yang berperwatakan seperti yang berikut:

1) seringkali dilihat berkaca mata hitam...
2) bebadan gempal, berkumis nipis, muka macam poyo dan agak bengis (walopun hakikatnye tak bengis, tapi muka bengis..paham?)
3) mementingkan diri sendiri
4) rasa diri mereka hebat
5) berkeyakinan diri yang melampau-lampau
6) sombong..(walopun hakikatnya tak sombong, tapi nampak sombong..huh.suka atilah)

kalau anda tak puas hati sila observe sendiri..aku bagitau yg aku lihat jer...salah jika aku katakan semua pemandu Hillux semua macam tu...tapi, hari ni sepanjang perjalanan balik dari tempat belajar aku ke rumah sewa, sebagai co-pilot yang sentiasa alert, aku dapati 3 buah Hillux dipandu oleh orang LELAKI yang berperwatakan macam kat atas...amboi2..macam jalan raya tuh keturunan diorang yang punya...tak patot!

jadi kesimpulannya kat sini...tak baik kalo nak marah orang terus angkat midlle finger...cuba bawak2 beristighfar...macam aku nih...astaghfirullahal'azim....inni Aaasifun...


epadzz: : nak wat ayam masak kurma ye adik2...

3 comments:

mekwa cantik said...

huwarg2.....middle finger tuh aku like!!hahahhaha

xpelah pah...ore kaya memang begituh....

zuhey said...

sengal la mum pah! pemerhatian mum kurang cekap lagi... sekali kena sengat baru tau!

epadzz zainal said...

wa: tidak sume org kaye gitu..aku kaya pun berbudi bahasa...kah3


r-way: kiro okay doh nih..lebih2 key keno same..haha