Wednesday, September 28, 2011

bicara hati (bukan novel)



perasaan itu,
perasaan yang selalu mengganggu sujudku
perasaan yang bercampur aduk
perasaan yang meletihkan
perasaan yang hadir ketika keseorangan
perasaan yang membuatkan aku rasa bersalah
perasaan yang memaksa diriku untuk menangis
perasaan yang ku rasakan manis/mengasyikkan
perasaan yang serba salah
perasaan yang suci sebenarnya, namun telah dikotori bisikan syaitan
perasaan yang melemahkan jiwa
perasaan yang menjeratku supaya berkhayal
perasaan yang tidak pernah sudah
perasaan yang selalu ada
perasaan yang membuatkan diriku begitu hina
perasaan yang mencuri masaku
perasaan yang melekakan
perasan itu sememangnya indah...

pernah suatu hari ku hanyut terus terleka
dan pernah juga suatu hari aku bangkit keluar dari khayalan
juga pernah ku rasakan semua ini sia2
tapi, ada yang menghalang aku dari terus bebas dari perasaan ini


ya,
sape lagi kalau bukan Syaitan yang direjam..


ya Allah.
aku akan dibebani rasa berdosa
sekiranya hambaMu yang suci perasaannya itu
merasakan hal yang sama seperti aku......!


epadzz: :finally..i have a gut to publish this entry...
seorang sahabat pernah berpesan: kau yang mulakan dulu, kau mesti mengakhirinya..dengan apa cara sekalipun....  T.T

No comments: