Saturday, June 12, 2010

be happy~


if u want to be happy...
BE!!

hari ni dah dekat spuluh kali aku main game same kt laptop nih..
hari ni jugak dah lebih spuluh kali aku dengar lagu FIFA worldcup 2010
dan
juga hari ni aku gatal2 tukar layout blog..
hasilnye..
ergghh..agak wanita kate adikku..
ki3
suke ati aku lah...
as long as i am happy...

hari ni aku ade benda yg ingin d kongsi bersama..terutama kepada sesiapa yg menpunyai masalah dengan ex masing2..ataupun sakit hati dengan teman tp mesra korang...
juga bg sesiapa yg ade xpuas hati ngn member2 ke..

benci + rindu + ego + terkenang
equal to
???

so..aku dah jumpa formula untuk menyelesaikan permasalahan tersebut...

pecahkan rasa benci kepada 2 bahagian

1: benci2 sayang
2: benci betol2

pilih yg terbaik bg diri anda....ok..aku pilih no.2 (benci btol2)
bg sesiapa yg memilih no.1 (benci2 sayang) anda boleh lah stop bace entry aku ni...

rindu.....urm yg ni mmg agak rumit...oleh tu, untuk rindu x de pilihan jawapan..
korang dinasihatkan untuk terus

MELUPAKAN

yess...EGO pulak..
ego ni kadang2 memang berguna untuk kita...
jangan biarkan diri kita mengalah..
oleh itu,

tanam lah sedikit ego, demi menjaga maruah kita...


bagi part TERKENANG pulak...
korang disarankan untuk menghayati lagu Alyah yg bertajuk
TAK MUNGKIN KERANA SAYANG...



dan situ korang akn bertemu satu rangkap ayat yg berbunyi

"kau telah jauh..jauh dariku
tiada ruang di hati buatmu
namun harusku akui
ada ketika, di minda kau menjelma kembali...."

x mungkin kerana kita sayang dia...cuma kadang2 terkenng..dan itu adalah normal..
jgn takot...hohoho~

ok...untuk pengetahuan semua, aku dah cuba amalkan formula lebih kurang satu minggu dah..dan hasilnya agak mujarab...
selamat mencuba..
jangan ragu2~


2 comments:

Anonymous said...

ada ketika,diminda kau menjelma kembali...n sumpah kalau depan mata nak sepak laju2...

ngehehe

miszcahye

norizzati mat suri said...

epah...aku bace doh..hehehe...sedak2...
cuma kdg2 terkenang..xsemestinya tuu tnda syg..i agree!!!!!

sakitnya aku membenci kamu..sakit lg aku mencintaimu~chewah.....