Thursday, July 8, 2010

kasihmu amanahku^^'..


addey..
currently is listening 2 NASYID...
(pijun ko jgn gelakkan aku)

nah...nah ambik hang..
bnyak susah cek nk dengar lagu Melayu
sekali dgr, nasyid terus cek layan...

hehe...bukan tu aje..
lirik nasyid ni pun macam ape entah sampai cek leh layan..
gile ape cek ni...
awat teruk sangat ni...haha


layan sikit part of the lyrics..hehe!!

Isteri janji telah dipateri.. Di ijab kabulkan dan dirahmati.. Detik pertemuan dan pernikahan... Yang dihujani air mata kasih...(T_T) Demi syurga Ilahi...... Suami jangan menagih setia... Umpama Hajar dan setianya Zulaikha... Terimalah seadanya yang terindah, Di lubuk hatimu..... Isteri adalah amanah buatmu.........


sedikit menginsafkan..
huhu..bukan senang nk jadi isteri/ suami..
masing2 ada tanggungjawab yang besar..
kpd sape2 yg dah terniat nk kawin awal2 ni xsalah..
lg baik kawin cepat...elak maksiat..
tp, kene la consider kemampuan korang dulu...
aiseh, yg dah ade niat tu..pikir2 pnjang la dulu eh..
(addoi, aku pun..haha)

cek pun bukan tau sgt pasai kawin2 ni..
sajo jo cek gatai tangan nk menulis kt sini...
hangpa semuo jgn salah paham pulok..hehe


p/s : to my sis, saya mahu anak saudara lg satu...hahaah..


Isteri bagai kejora...Suami menjadi purnama


Sungguh isteri rusuk yang rapuh...Berhati-hatilah meluruskannya......

Pernikahan mengajar tanggungjawab bersama suami dan isteri.....


~SEKIAN~

3 comments:

Tulisan tangan said...

dey dey!..yenna dey...mintak2 mcm la senang macam makan koci..
yenna poringgey..

faizunnisaqsulman said...

aku dah wat dah life planning... aku kene kawen umo 25 klu x aku x kawin dah ahahahaha btoi.. cek x tipu...

yang arif said...

k.tie...hahaha..xpehe..xpehe...
kecek keling la..tubik ank keling baru tau...haha

pijun...eh, hang jgn duk wat gilo lagu eh...hg kene kawin..pasaipo limit smpai 25 je?
hadoi...