Tuesday, November 16, 2010

bangga..kecewa...hampa...

smelekom sume ...cessshhh...bagi salam x btol ...xde maksud..!! kalo dengar dek ayah aku...free2 jek boleyh lecture keagamaan..x yah panggil ustaz dari mesir dah...muahahahha...oleh itu ye tuan-tuan dan puan-puan...kalo nak bagi salam tu yang benar...assalamualaikum gitu....sejahtera ke atas kamu....salam ni doa, bagi salam SUNAT...yang jawabya WAJIB...sume tau kan2...hihihi..jadi ustazah kejap...dan tak lupa gak...selamat pagi sume..hari ni aku terpaksa bangun awal..belom pkul 9 tadi dah bangun...ni yang i x suka duk umah ni...huhuhu ):


okeh2..entry hari ni pun tak panjang sangat..cume nak meluahkan ke"frust"an yang melanda di jiwa,,,waaaaaaa..ingat tak lagi entry lepas yang aku cakap kene masak time umi ayah aku keluar ritu??haaaaaa...ingat pun (bajet orang bace entry aku..haha)...meh nak habaq mai antar komen2 yang aku terima ye..


adik aku (sufia)...baru balik sekolah dan lapar : uww....sedap2 singgang ikan ni...
adik aku (diela)..sambil menghirup singgang ikan aku buat : ceehhhh..pandai kakak kite masak...
adik aku (syahid) : ermmm...biasse...


semua komen2 di atas membuatkan hidung aku kembang semangkuk..muahaha,,,kire bangga la kan...ki3...aku pun cube ah rase...emmm...
dalam ati aku : emmm..manis ni...tp, ok da ni...emm...ok la ni...


terharu dengan pujian palsu adik2 aku..hahaha


di pendekkan cerita..malam tu ayah ngan umi aku balik...masuk dapur la nak makan...aku kt ruang tamu mase tuh..tengok tv...tetiba ayh aku keluar dari dapur....


ayah : epah, x masukkan gula melaka ke dalam singgang..
aku : eh...kene bubuh ke?orang letak gula je...
ayah : owww....


kejap pula umi aku datang kt aku...


umi: ya Allah anak bertuah ni...berape senduk gula dalam singgang ikan nih...sampai ikan pun rase manis...


aku hanye tersengih busuk...dan...ok...aku sikit pun xperasan yang ayah aku nak perli aku tadi...muahahahahahahaha....okeh father, memang berhemah cara teguran itu ye....


ok, konklusinya di sini aku bukan nak cakap pasal ikan singgang aku...just nak suh korang bezakan cara teguran ayah dan umi aku....ade kelainan kan di situ...huhuhuhu....


cube perhatikan cara teguran ayah ngan ibu korang pulak macam mane...hihihi


k, lah...kene pegi dah...nk tukar langsir plus kemas2 umah sket...esok da raye...di kesempatan ni jugak saya nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kpada sume umat Islam...tata


p/s: da siap wat video orang kotak...nak tgok sile pergi fesbuk aku okey....(video)
p/s/s: da give up nak masak...sob3
p/s/s/s: azizul hasni awang berjaye ke final lumba basikal acara sprint...ngee~


~SEKIAN~

14 comments:

poxjak said...

untuk pengatahuan mg,ak yg ensem dan juga macho ini amat pndai memasak..muhahaha..kalo nk try,jmput dtg umah..

em,sjak bilo mg update psal suke nih..

Eyerin Aziz said...

hahaha..ngoti2 betul2 aku stuju..supo lerr ayah mu nge abah aku negur ore..

abah dio jenih kias2 cket op..??
ma stret to da point laluh..haha

mujur umi mu tgur plop pah tu..kalo dop mu dop pehey gapo mksud ayah mu op..??kikiki

NuRuLiZzATi kHaLiD said...

hikhik~
tape..kalo ta belaja sekarang bila nak belaja ag epah weyh..bek malu ngn emak ayah dr malu ngan suami..mauuau~=p

PUCCAnis said...

epa!!
hehe
dakpe2..kite senasib bb masok ae...
yeah..go azizul..;p

nway..samat ari raye!:)

epadzz zainal said...

poxjak:
erkkk...ensem?macho? so ag jak..
jiwo laro..kah3 :p
wahh..ckup pakej ah mu jak..reti masok siap..huhu

ahaha..update blog smbil tgok sukan sea..muahahahaaha

epadzz zainal said...

zim:
uhuk3..tapi lepas mikir balik
ayh aku nganyim uh
sero pedih di hati...hahaha
waaaaaa~

epadzz zainal said...

tengku:
ahahaha..
baiklah...

epadzz zainal said...

anis:
ler..anis ke pucca ni?
haha..yer la..
bkn slalu msok pun.
sob3..

poxjak said...

jiwo laro~..
ore napojk kok luar jah..hok dale nih,,aduss

sipenggalikubur said...

kantoi..
hahah..

epadzz zainal said...

poxjak:
muahaha..
huk peting bahagio~
wakaka!!

epadzz zainal said...

si penggali kubuq:
huhu..
>.<
malu2

Tulisan tangan said...

dale resepi aku wi, aku x suh buh gulo senduk tuh...bukey saloh aku..
hahahah...praktis mek perfek der...wak skali lagi jadi la ...
^^'

epadzz zainal said...

k.tie:
arghhh...xsey ngaku weyh..
hahaha