Sunday, January 30, 2011

Doakan... Please.

Ok. Sedang menaip entry sambil bergayut oppss  berbual mesra dengan kawan ku di talian. Oh. Bising betul lah sepupu pupu beliau.

Em. Cakap pasal elaun. Elaun. Elaun. Elaun. Eh, bising lah kawan aku nih. Nak update blog pun tak leh nak fokus.

Macam ni cerita dia. Mari dengar aku bercerita. Cerita Sang Penglipur Lara.

Elaun digembar gembur kan oleh pihak tertentu akan masuk dalam akaun kami para guru pelatih sebelum 31 Januari dan 31 Januari adalah esok. Esok ok. Esok. Jadi hari ni adalah tarikh terakhir sebelum 31 Januari kan? Kan? Kan? Tapi mane elaun nye?

Esok merupakan tarikh terakhir dan  keramat bagi kami untuk berharap. Semua pelajar yang sedang mengalami kemurungan akibat takde duit untuk beli pensel, pemadam, nasik kukus zaeman, berus gigi, (tu pun aku guna sem lepas punye) di harap banyakkan berdoa. Sedih betul .Tengok, betapa getirnya cabaran yang dihadapi oleh kami sebagai pelajar yang sedang belajar untuk mengajar suatu hari nanti.

Diharap agar hari esok akan membawa sinar baru dalam sejarah kehidupan kami. Amiiiin.




oh..aku nak satu...hahaha
aku berjanji akan menabung untuk masa depan yang lebih bahagia.
saya sayang suami saya. eh..takde motif!

5 comments:

norizzati mat suri said...

mum digemburkan 31 pah???aku 28 ag kta nk msuk...tp xmsuk2...jap2..suami???aapekah.....hahaha

epadzz zainal said...

hahha..
aku xkesoh mano la yo gembar gembur
bilo..
aku yakin ngan IPG,,
elau tak pernah tak pmasuk...haha

suami?
toklaki lah..haha

norizzati mat suri said...

meme laaa...tp lmbt sgt gok mepeh aku,...htang skeliling pnggan nih...huhu

yak...husband???

JIJI YU said...

pah tukar tabong tu pah

epadzz zainal said...

mct:
hoh t,
elau masuk doh.
buleh la blnjo aku..


jijie:
hahaha..toksey tukar.
comey apo.