Thursday, January 27, 2011

peramah atau gatal

Mesej aku (aku) dengan sorang member (lelaki).




Lelaki : Mak saya cakap saya pemalu orangnya.

Aku: Jom belajar jadi tak malu. Hehe.

Lelaki: Boleh jugak

Aku: Ape yang awak nak malu kan sebenarnye?

Lelaki: Saya malu nak tegur orang (perempuan) yang saya tak kenal.

Aku: Owh, macam tu.. Kalo malu nak tegur, awak senyum jer dah cukup.

Lelaki: Tak boleh. Nanti orang (perempuan) cakap saya berkenan kat dia.

Aku: Hehe... Orang sekarang dah tak fikir macam tu lah. (taip mesej sambil gelak kuat-kuat..em, ape la dia ni pikir macam nih)

Lelaki: Habis tu orang sekarang fikir macam mane.

Aku: (dalam hati, ape la member aku ni bendul sangat) Owh, bagi saya la kan, kalo orang tu (lelaki) senyum kat seseorang (perempuan), tu maknanya dia seorang yang "gentleman", yang baik dan mungkin dia seorang yang peramah. Lagipun senyum tak salah. Jadi saya tak kan fikir yang dia tu nak ngorat saya ke nak  gatal-gatal ke. Tidak.

Lelaki: Ow, macam tu ke?

Aku: Ha' ah. Macam tu la kalo saya. Dah, lepas ni tak yah malu-malu dah ok.

Lelaki: Huhu. Ok.

Dalam era dunia yang penuh dengan kejadian yang tak disangka-sangka ni, ade lagi wujud lelaki macam member aku tuh. Hehehe. Mesti dia sangat suci kan? Kan? Kan? Atau pun mungkin dia ni agak kolot sikit. Tapi, better la dari lelaki-lelaki jahanam tak suci lain kat luar sane.


dont judge a book by its cover.
aku benci manusia yang bertopengkan kucing berserban.

p/s: yay cuti...xīnnián kuàilè

6 comments:

JIJI YU said...

aku tok malu nga mu pah

aina antaya said...

hahaha..
bagus ngak mmber mu tu pah..,
kaloh ak..kisale skit..hahaa..
tp xpola..sumo oghe thu doh
ak ni jenih pramoh.. hak2..

epadzz zainal said...

jiji:
hor, mu peramoh..muahaha

aina:
haha, tu la kato..
ado lgi laki po dio..
mu toksoh kato lah..
ramoh mesro gitu.ahahaha

aina antaya said...

yakkk..nganyi ko pah? kui3..
xpo la..bgus la gitu gak..
yo nok bini yo gitu gok kalih..
bak tu yo jdi gtu.. hihihi

epadzz zainal said...

aina:
nganyim apo sungguh nih.
kalu dop aku tok kato
hahaha..
haha...bia la dio..

Mohd Nor Quiyyum said...

haha kne la ngan entry ak latest ni:)