Thursday, February 3, 2011

aku betul-betul maksudkannya!

Ye. Kita tak boleh nak senangkan a.k.a puaskan hati semua orang. Ape yang elok bagi kita, tak semua baik di mata dan hati orang lain.


Tapi kenapa? Aku rasa tak perlu lah nak sakitkan hati orang atau bertindak bodoh dengan membiarkan seseorang merasa bodoh atas tindakan kita yang tak pernah nak berpuas hati dengan sesuatu yang tak menyebelahi kita.


Atau adakah kita dengki. Cemburu. Jealous. Uh. Shit.....Tak relevan. Tak professional.


Mampuslah kalau selalu saja nak meneliti hati setiap orang demi nak memuaskan hati setiap orang. Oh. Come on.


Otak biar berfungsi. Hidup di dunia bukan semua tentang kita saja tapi semuanya tentang semua orang. Hidup saling berkait lah. Minda biar terbuka. Belajar tinggi mencecah awan. Kalo berfikir setakat di paras buku lali, baik jadi budak sindrom down.


Menulis di sini belum tentu dapat membuka mata kau. Tapi aku tak tulis ni untuk kau, sebab kau memang bebal untuk paham semua ni. Aku tulis ni untuk semua orang. Aku tulis ni untuk aku jugak. Ye, untuk manusia yang tak reti bahasa. Untuk manusia yang tak akan paham perasaan orang. Untuk manusia yang susah untuk merasa puas. Oh. Torres aku tujukan ini untuk kau jugak!!!


Sudah-sudah lah bersikap macam ni.....Aku bosan.


Tidak semua orang suka kan kita. Tidak. Mungkin dan memang akan ada orang yang tak akan menyenangi kita, walhal kita merasakan diri kita sudah cukup cukup cukup bagus untuk disenangi semua, Puiii... Jangan perasan. Kita tidak sempurna. Semua orang tidak sempurna dan tidak akan sempurna so jangan terlalu berharap untuk mencapai sesuatu yang tak mungkin akan tercapai.


Kita semua sama. Kadang kita menyukai seseorang. Kadang pula kita membeci seseorang. Sama seperti orang lain. Kita memang sama. What goes around, comes around people!


Cuba berfikir.
Semua nya berlaku dalam pusingan.
PUSINGAN yang sama.
Cuma masa dan keadaan nya sahaja yang berbeza.


Oh, buat lah ape saja.
Benci. Suka. Sayang. Berlagak. Ego. Perasan.



WHATEVER!!!




Abis.

4 comments:

JIJI YU said...

tatkala taik idong berbicare

aina antaya said...

awat ni pah..

taik idung nah abe jie.. hakhak

sipenggalikubur said...

isbir, isbir!

norizzati mat suri said...

aku suke post ini..time kaseh krana mmbuatkan aku suke..hehehe