Friday, March 11, 2011

Bakat terpendam....



Begini cerita dia..

Dalam kelas 1 Bunga Raya kelihatan seorang guru perempuan muda lepasan ijazah perguruan dari IPG sedang mengajar murid-murid beliau. Subjek yang di ajar masa tu ialah pendidikan seni. Guru itu kelihatan agak kekok dalam kelas pertamanya itu. Tapi, dia nampak sangat berlagak cool... Muahahaha

Cikgu: Ok murid-murid, ckgu akan bagikan kertas lukisan ni satu sorang yer. Jangan berebut-rebut. Semua akan dapat

Murid 1: Orait cikgu. No problem. Lagipun kitorang dah ada kertas sendiri lah...

Murid 2: Ha'ah la cikgu, watpe nak rebut-rebut pulak.

Cikgu: Ciss!! (dalam hati sambil senyum paksa)

Murid 3: Cikgu, kita nak lukis ape ni?

Cikgu: Ow...tema kita hari ni ialah pemandangan indah...

Murid 1: Ishk cikgu ni...Klasik betol !

Cikgu: Ok. Kita mulakan sekarang ye. Cikgu bagi masa 30minit saja.


3o minit kendian......


Murid 2: Cikgu! Siap.......!!

Murid 3: Siap cikgu!!

Murid 4, 5, 6: Siap cikgu!!

Murid 7: emm.....saya tak siap cikgu

Murid 8: saya pun x siap cikgu

Murid 9, 10, 11, 12, 13 : siap cikgu..

Cikgu: Ok2..siapa yang dah siap hantar ke depan. Awak berdua kenapa tak siapkan lukisan awak?

Murid 7: saya takda pensel warna cikgu..

Cikgu: Laa, kenapa awak tak bagitau, Cikgu ade bawa pensel warna tadi. Em..takpe lah..esok awak hantar kat saya

Murid 7: baik cikgu..

Cikgu: Awak pulak, kenapa tak siapkan ? awak takde pensel warne jugak ye...

Murid 8: Saya, saya, saya...erkk...saya...em...saya. Saya takde bakat cikgu....!


oppss..terlebieh sudah..muahaha



budak chantek *chantek ker? : : seriously need to do meditation....
long distance lost...

1 comment:

JIJI YU said...

baghu mu tau pah wano ngadap student..ahah..baghu mu jupo perangan supo ijat..