Saturday, March 26, 2011

teka teki paling susah di dunia..



Dalam sebuah negara yang jauh .....terdapat sebuah istana yang sangat cantik dan besar serta cantik serta besar lah..(imagine mengikut suka hati sendiri)...Di dalam istana itu terdapat macam-macam yang boleh didapati dalam imaginasi masing-masing yer..Macam biase, dalam tu ade raja, permaisuri, putera dan puteri serta orang-orang gaji istana. Mereka hidup bahagia mentadbir negara bersama-sama gembira sentiasa.




macam ni lah imaginasi aku,,,,ahaha


Pada suatu hari...jeng jeng jeng.....puteri raja itu jatuh kering..eh, jatuh gering iaitu jatuh sakit...Sakit yang misteri. Sudah berorang-orang pawang+bomoh+doktor+ahli sains sudah dipanggil untuk merawat dan mngkaji penyakit puteri tersebut...tapi, hampa...tak dak sorang pun leh ubati penyakit misteri nusantara puteri tersebut. Kesian...


Oleh sebab tak keruan, sang raja tadi pun dapat satu akal...cess...satu akal jer...baginda mengumumkan kepada rakyat jelata bahawa...


"Barang sesiapa yang rase diri dia bagus sangat, boleh ubati penyakit misteri puteri beta, orang tersebut diberi keistimewaan untuk meminta  apa  sahaja daripada beta...suka hati ko lah nak mintak ape-ape pun..asalkan puteri beta sembuh seperti sedia kala...tapi ingat....kalo puteri gua tak sembuh jugak..siap kau aku patah-patahkan...." (lebih kurang macam ni lah)


Maka dipendekkan cerita, tampillah sorang brader yang sangat hensem tapi kurus kering tapi macho menawarkan diri untuk merawat puteri raja tersebut. Dipendekkan lagi ceritanya.....puteri raja tu pun sembuh lah dari penyakit misteri beliau..dan tiba-tiba terjatuh cinta kat brader tadi..ohooo....macam biase la kan...


Maka bertitahlah raja tadi...
"Skarang tibalah mase untuk kau mintak ape sahaje dari aku.....dengan segala hormat..sile lah"


Brader hensem menjawab
"Baiklah. sebenanrnya gua berhajat nak kawin ngan puteri tuanku..tapi, disebabkan puteri tuanku tak cantik.....gua tak jadi nak kawin dengan dia....


Raja pun berkata lagi
"Ade aku kisah...sekarang mintak lah benda lain...


Brader hensem jawab pulak
"Aku nak buang air besar kat persinggahan tuanku...boleh kah?"


Raja berkate pulak....
"Suke hati kau...sila lah dengan segera.....


Dengan kadar yang segera.....brader hensem yang agak kurang ajar tu pun pegi lah berak atas persinggahan raja tadi.....Tiba-tiba sang raja tersebut memancung kepala brader hensem tadi..


Puteri raje terkejut..
"Bapaaaaakkkkk!!! kenape pancung brader hensem...oh nooo!!!!


ok...soalan die....Kenapa raja tadi pancung kepale brader hensem yang berjasa tadi....jawab yer....boleh lah ajak kawan korang jawab same.....takde hadiah..saje nak uji tahap kekreatifan otak korang....hehehe...SITI YUSAIRAH ZAINAL jangan jawab.




budak sengal: : balik maktab o o o o balik maktab...hati girang =.='

5 comments:

JIJI YU said...

ni la n3 mu paling panjea..

Tulisan tangan said...

xleh jawak ko ni? geletar dooh doh nih nok jawak..hohohoho...^^'

shahrul fikri said...

ni punya org biadab btl ngan raja mau berak atas perhentian rajadan kata anak dia x cantik .....jadi raja pancun lah......

yang arif said...

salah.cuba lagi, haha

Akmal Haziq said...

sbb org yg buang air besar tdi buang air kecik skali sbb stiap kli buang air bsr msti buang air kecil sekali so raje 2 marah sbb llaki 2 buang air kecil