Tuesday, January 31, 2012

Perubahan


Bismillahirrahmanirrahim


Guess what readers?  This semester is really challenging. Not that i have to create lesson plans, going to "badan beruniform" meeting or whatsoever which they are parts of my life now.  It is actually about what some lecturers have done to me. To change my perspective towards many things, political views for example. Thanks, so much. I really appreciate it but as for me there is something about it needs to be improved.  Like, some of them need to be more professional when talking about political thingy. Hehe ^^

Ok dah.
Bagi aku bercerita sedikit tentang PERUBAHAN di mana kali ni aku bukan nak ceritakan tentang perubahan dalam diri aku, tapi perubahan yang perlu dilakukan oleh diri aku dan mungkin readers lain yang berminat untuk membaiki diri untuk menjadi khalifah Allah yang sebenar-benarnya .

Tidak dinafikan, ingin BERUBAH memang sangat susah..lebih-lebih lagi bila persekitaran langsung tidak membantu malah menghalang terus diri kita dari berubah.  Come one. Please. Make a step forward. I'm begging you, my dearest friends. Aku sedih sebenarnya kerana gagal membimbing sahabat yang amat ku sayangi untuk sama-sama berubah dan aku sangat inginkan mereka melakukan perubahan. Bukan kerana diri mereka tidak baik, tapi bertambah baik dan akan kelihatan sempurna jika mereka melakukan perubahan sedikit. Demi Allah, aku sangat cintakan mereka.

Aku pun belum sempurna.  Masih cemburu melihat mereka yang kuat pegangan dan kepercayaan mereka. Masih berharap ingin menjadi seperti mereka. Berharap tidak mampu merubah apa-apa wahai diri yang lemah.  Harus melangkah ke depan.SETAPAK DEMI SETAPAK. Perlahan tidak apa asal kamu tidak mundur di belakang masa. :)


Ayuh sama-sama melangkah. Jangan bimbang sahabatku sayang, kau punya aku, aku juga punya kamu..Kita punya Allah yang sangat mengasihi dan menyayangi hambaNya.


epadzz: : indahnya cinta sesama jantina kerana Allah s.w.t :) 

No comments: