Wednesday, February 1, 2012

"I'M FORGIVE YOU" seems to be the hardest part


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum readers. Just a piece of thought to be shared.

Has anybody hurt you. lied to you, given you a fake promise, fooled you, taken you for a granted, told bad things about you, taken something from you, neglected you?

Hanya yang merasa yang tahu perit perasaan tersebut.  Sesetengah perkara atau peristiwa tidak mampu digambarkan melalui perkataan, hanya dengan merasainya yang akan membuat kita faham dengan situasi seseorang. Ya, aku sangat setuju.  Terkadang lidah begitu petah mengeluarkan hujah untuk memberi nasihat/teguran terhadap sesuatu perkara at the expense of that particular person's feeling. My bad.

Dengan menanggung perasaan yang membebani jiwa, pernah juga hati terlalu sukar untuk memaafkan kekhilafan yang pernah dilakukan oleh seseorang terhadap kita dengan secara sengaja mahupun tidak. Itu adalah lumrah. Selalu terjadi. Sorry, seems to be the hardest word.  Selalu kita dengar kan! Untuk sesetengah situasi "I'm forgive you" seems to be the hardest words either. Terlalu senang meminta maaf sehinggakan individu yang perlu memaafkan tersepit di antara dua rasa. KESIAN dan PERASAAN DIRI SENDIRI.

Don't worry buddy, you are forgiven :)

Tetapi, perlu diingatkan kepada diri sendiri.

 "TERLALU SUCIKAH ENGKAU UNTUK TIDAK MEMAAFKAN ORANG LAIN"

epadzz: : penat lah semester nih. !_!


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

1 comment: