Thursday, March 8, 2012

someone is left behind


Bismillahirrahmanirrahim

Seringkali juga aku mengadu pada yang Esa tentang perilaku sahabat terhadap diriku..Mereka lupakan aku. Mereka abaikan aku. Mereka hanya mengambil kesempatan ke atasku. Mereka sombong. Mereka tidak seperti dahulu. Mungkin aku terlupa bertanya pada diri sendiri tentang sikapku terhadap sahabat-sahabatku. Mungkin aku yang terlupakan mereka lantaran masa yang selalu mencemburui.  Mungkin aku juga yang tidak seperti dulu kerana fikiran sering terganggu. Banyak faktor yang menjarakkan hubungan kita dan yang jelas adalah faktor diri sendiri.. Janganlah malu mengakui silap diri sendiri. Cubalah berlapang dada menerima dan memaafkan kesalahan sahabat. Suci sangatkah kita untuk tidak memaafkan??

Untuk sahabat yang jauh di seberang laut..jaga diri, jaga amal dan yang penting jaga iman mu. Walaupun tiada mesej, tiada panggilan dariku, percayalah, doaku untuk kalian sentiasa ku kirimkan seusai solat fardhuku... Allah is always be there for you.. Aku yakin dan percaya, dirimu terjaga di sana.  Melihat kekuatan kalian berada di bumi asing menambahkan lagi keyakinan aku bahawa kalian baik-baik sahaja di sana.  and, i love all those pictures that Ez have shared on her wall every time she came back from somewhere i dont where...haha ... Also, i always wait for Hanim to post videos and articles as reminders for us here... Teruskan kalian. Aku sangat menghargainya.

Maaf juga dariku, adakalanya aku terlupa tentang kalian semua sahabatku.. :) Asif jiddan.


Entry khas untuk kalian : Ez, Hanim, Mct, Zimah, Ana, Wirdah...


epadzz: : no one can change a person. but someone can be a reason for a person to change
                                                                                                                -spongebob squarepants

No comments: