Wednesday, August 1, 2012

Motivasi untuk aku dan kawan baik


Bismillahirrahmanirrahim.

Perjalanan hidup ini insyaAllah masih panjang. Masih berliku-liku mungkin. Ujian dan dugaan sedang menunggu setianya. Kaki tetap mesti disusun untuk menghayun langkah segagahnya. Saban hari Allah menghidangkan kita ujian. Bukti bahawa Dia sayangkan kita. Berapa ramaikah yang diberi kesempatan untuk diuji? Sedangkan ramai lagi yang terbiar dilalaikanNya. Nampak ke tidak??  Sebab itulah Allah suruh kita bersabar dan bersyukur. 

Be thankful for the good things you have in your life and pay attention to the positives in life rather that dwelling  on the negatives.  Ada orang yang susah sangat hendak menerima sesuatu perkara di dalam hidup mereka seadanya. Suka membanding kekuatan malah ada yang membanding kelemahan yang akhirnya memurungkan diri mereka sendiri. Apa sebenarnya yang diorang nak dalam hidup pun aku tak faham. Please, take care of your emotional health...Terimalah diri kita seadanya. Kenapa kita sendiri yang memperlekehkan diri kita dengan beranggapan bahawa kita lagi lemah dari orang lain. Live your life to the fullest. Be who you are rather than comparing yourself to the others. Kita ada hidup masing-masing. Tak sama walaupun nak seakan serupa. 

Bangunlah kawan. Jangan jadi lemah dan lembik. Kalau kau ada depan aku sekarang ni nak saje aku lempang kuat-kuat biar sedar sikit. Itulah gunanya kawan. I guess! :))

Again in his class....

(Mr. Iskandar Daud, 2012)

"Don't go for someone who does not love you, accept someone who loves you"
..  I think Mr. Iskandar can read minds..hahaha..What do you think gadis kacang panjang??


epadzz: :Kenapa rasa lapar sangat bila belajar writing. Hahaha??


2 comments:

Unknown said...

kena selalu fikir positif dlm hidup =))

Ms. Dot said...

i've read your blog post..thanks a lot for the 'kacang panjang'..haha...and..yeah,,thumbs up..