Saturday, October 13, 2012

Apa Ertinya Saya Menganut Islam #2


Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulilllah...
Selesai juga segala assingments dan tugasan-tugasan lain.
Boleh rehat kejap otak.
Lagi 2 minggu nak exam.
Hurmmmmmm.
Dikesempatan masa berbaki sikit ni, baru la aku berpeluang nak
habiskan bacaan aku yang hari tu lagi aku berhenti.
Sibuk sangat dengan assingments, events, dan tidur. hahaha

Sekarang beralih ke Bahagian  2 yang memuatkan tentang:

1) Saya Mesti Hidup untuk Islam
2) Saya Mesti Beriman Bahawa Beramal Untuk Islam Adalah Wajib
3) Tanggungjawab, Cir-ciri dan Persediaan Harakah Islamiah
4) Saya Mestilah Memahami Cara-cara Beramal dengan Islam
5) Saya Mesti Memahami Sejauh Manakah Makna Penggabungan dengan Harakah Islamiah
6) Saya Mesti Memahami  Mana Pemutusan  Amal Islami
7) Saya Mestilah Memahami Syarat-syarat Bai;ah dan Keanggotaannya

Naaaaahhhhh.
Aku agak asing dengan perkataan-perkataan yang digunapakai di bahagian ke 2 ni
So, untuk membiasakan diri dengan semua ni,
kenalah teruskan pembacaan.
Woahhh. Malu betoi.
Umur macam ni pun masih tak tahu lagi istilah-istilah penting dalam Islam..


bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor deyyy machaaa... :D


Ok.
HAve a nive day people.

Semoga Allah merahmati kalian semua.

Spread the Love :)

No comments: