Monday, October 8, 2018

Benda Sudah Nak Jadi Kan??





Bismillahirrahmanirrahim

Well. Assalamu'alaikum people.
Disebabkan ini merupakan pengalaman pertama aku terlibat dalam acccident jalan raya,
so, here I am. Excited benor nak bercerita.
Cut the story short k my dear readers.
Aku masa tu dalam perjalanan nak ke Tanah Merah untuk menghadiri kenduri kat umah kawan serumah aku.
Kitorang orang bertolak agak lewat, lepas Asar.
Tiba kat satu cabang 3 area tanah merah time tuh Maghrib dah banyak.

Maghrib dah banyak ni, means waktu maghrib dah singkat.
Masa  tu hati aku dah tak sedap. Drive macam tak drive.

Hati memang tak fokus pada drive dah. Pikir kat mane nak berenti solat.
Time nak kuar cabang tiga tu, kawasan kat situ gelap sikit, aku tgok kanan takdak keta
tengok kiri takdak keta aku terus keluar cabang.
Baru je nak masuk gear 2 kawan kat seat belakang jerit
"EPA!!! MOTOR!!
Kaki aku otomatik tekan minyak kuat2.
Nak ngelak la katakan, nasib kami suma baik.
Motor tu sempat ngelak rempuh tepi keta.
Kemek. Aku cuak rasa nak pengsan dah!

Apa yang membuatkan aku sedikit bengang ialah.

Bila orang awam keluar kereta masing-masing
Gaya nampak macam nak tolong tapi ape?

"Awak bawa kereta macam mane ni?" (nada marah2 orang)

"Saya bawa kereta macam biasa bang, cuma tak biasa ngan tempat ni, dan saya sikit pun tak perasan budak tu." (sabar)

"Lain kali bawak kereta elok-elok la sikit, nak2 lagi kat cabang 3 ni" (nada marah2 lagi bukan nak tolong budak tu ke hape, duk marah aku tak settle masalah la bhai...)

"Benda nak jadi bang....takpe lah bang saya bawak dia g klinik la... (sabar lagi)

"Hurrrrmmm..ok. saya pergi dulu."

Perghh sakit sangat ati time tu. Dah la cuak satu hal. Tambah pulak abang ni sorang. Ingatkan nak tolong ke apa. Nak marah-marah jer. Bukan aku langgar kereta dia pun. Haaaaaaa..

Tapi Alhammdulillah. Sume settle dengan baiknya. Yang tolong settlekan ayah kawan aku tu. Sebab rumah dia area situ dah. Tenkiu pakcik. Aku memang cuak sampai nak call ayah pun fikir 100 kali. Ayah ok jer, mula-mula tu je dia terkejut sikit plus marah-marah sikit. Hohoho.. Bukan marah apa, marah sebab aku lambat call dia :)




epadzz: : sungguh aku tak nampak motor tu. T________T

No comments: