Friday, February 4, 2011

"Perempuan itu cantik".



Takkan ku menyerah kalah walau mimpiku musnah
Harapanku hancur sayapku patah
Kan ku pancarkan cahaya seperti pelita
Ke serata dunia yang gelap gelita
Sehingga hembusan nafas yang terakhir


Haa...Start entry dengan lirik lagu yang berjaya membuka hidung aku untuk bernafas dengan selesa. Aku dah dengar lagu ni banyak kali. Tapi tak ambik kesah sangat la an.. Ingat kan lagu ni macam lagu-lagu Melayu yang biase2 aku dengar selama ni. Pastu semalam bukak Comet Player nk dengar lagu. Toing toing. Keluar lagu ni. Dengar jer. Tp. perghh.. Tertengok lirik. Macam bagos.



Hari ni aku nak keluar lagi. Ke rumah jiran lame. Kenduri kahwin. Hadiah aku dah bungkus minggu lepas lagi. Hayya, suma olang sulah malu nikah woo.


Cakap pasal nikah kahwin ni. Em. Aku tak nak cakap tapi nak celita. Kisah benar. Abang aku. No. 3. Oh. Detail. Ha. Ha ,Ha.


Semalam abang aku selamat sampai ke rumah. Ces, blum pape lagi. Tak sempat makan nasik pun jugak beliau membuka cerita pasal perempuan. Ceit. 

Cerita beliau...

Dalam bas express yang beliau tumpang, beliau terserempak dengan seorang perempuan berpurdah. Oh. Aku ternganga luas bagaikan badak dapat nasik. Cerita beliau lagi. Perempuan tu sungguh cantik(purdah dia terselak ditiup angin, em angin dalam bas??). Kakak aku dengan perasaan tidak berpuas hati mencelah cerita beliau

"Mane tau dia cantik, hentah-hentah pakai puardah sebab mulut sumbing".. 

Kah Kah Kah. Kakak aku memang tak beli insurance untuk mulut beliau. Maapkan aku semua ye..

Berpudah.Putih. Lembut. Sopan. Macam solehah.

Yeah. Abang aku pulak.

Kopiah pakai time smayang jer. Tak putih sangat. Kasar. Tak soleh pun.
(ade hati nak pompuam macam tuh)

Hah. Tu jer. Beliau cakap lagi. Beliau berkenan kt perempuan macam gituh. Har. Har. Har.

macam hampeh jer. nk pakai purdah mate tuh xyah la nak mekap2.
puiii...

cun!!



Aku pun buat kesimpulan yang mendadak:

Setiap orang mengimpikan yang terindah untuk diri mereka. Semua orang sukakan kecantikan. Itu adalah satu lumrah kehidupan di dunia yang fana ni.

Yang indah itu baik.
Yang buruk itu jahat.

Uh. Sempit.

Abis.

p/s: tolong ingatkan aku, jangan pernah tertipu lagi dengan perasaan sendiri.

3 comments:

Unknown said...

mueheh..epah jgn mudoh terpedayo..

aina antaya said...

pah..
laki gano2 pon nok puey juruh..
bla yo xjuruh pom.. haha..
tp suci doh niat abe mu tu..
begus2.. hehee

cik dad said...

pah...ak ko hop gmba CUN tuh???haha :P
nice entry btw :)