Saturday, April 9, 2011

kerana rumah kecil aku.




aku nak balik rumaaahhhh.......!!


walopun rumah aku tak sebesar mane..
dan tak secantik rumah korang2 sume
tapi tu lah rumah aku..
tempat aku tido..
tempat aku main..
tempat aku makan..
tempat aku kenal orang.
tempat aku kena pukul ngan rotan..
tempat abang wat jahat kat aku
tempat aku usik adik/kakak aku
tempat aku belajar mengaji.
tempat aku dapat kasih sayang.
tempat aku tengok tv
tempat aku boleh ilmu agama.
tempah aku gaduh ngan anak jiran
tempat aku nangis.
tempat aku belajar berdikari.
tempat aku belajar naik basikal roda tiga
tempat aku jatuh bangun
tempat aku kenal banyak benda.
tempat aku tengok adik-adik aku membesar.
tempat aku main ngan kucing.
tempat aku main ongbak ngan abang aku.
tempat aku menulis..
tempat aku lastik cicak..
tempat aku bergayut..
tempat aku on9.
tempat aku membesar dengan jayanya

walopun ianya tak sebesar mahligai.
tak secantik istana..
tapi ia tempat aku belajar melihat
mendengar....
tempat aku mengenal dunia.

tanpa rumah kecil aku..
aku tak mungkin jadi macam hari ni...

terima kasih ayah sebab beli rumah untuk keluarga kita....
:)


epadzz zainal : : entry ditulis setelah slesai wat 1 esaimen...hooray.tinggal lagi 2.
rindu ayah umi adik dan katil serta tv tak lupa juga rak selipar and kucing jiran.

4 comments:

JIJI YU said...

mu kea pah sokmo wat entry tacim

epadzz zainal said...

eh?tacim ko entry nih?
haha

zuhey said...

TERBAIK dari ladang! Segar & idup tetenunan bersama kenangan. BRAVO! 100/100 cikgu kasi.

epadzz zainal said...

hehehe...
terima kasih cekgu :)